CRM Nedir?

CRM (Customer Relationship Management), Türkçesiyle Müşteri İlişkileri Yönetimi, bir işletmenin mevcut ve potansiyel müşterileriyle olan ilişkilerini organize etmek, izlemek ve geliştirmek için kullandığı sistemlerin, stratejilerin ve yazılımların bütünüdür.


 Kısaca CRM Ne İşe Yarar?

  • Müşteri bilgilerini merkezi bir yerde toplar

  • Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri süreçlerini yönetir

  • Satış fırsatlarını ve kârlılığı artırır

  • Müşteriyle etkileşim geçmişini analiz eder

  • Hatırlatmalar, otomatik e-postalar ve görevler planlar


 CRM Sisteminin Temel Bileşenleri

  1. Müşteri Veritabanı: İletişim bilgileri, geçmiş siparişler, görüşme notları.

  2. Satış Yönetimi: Teklif, fırsat, sözleşme ve satış takibi.

  3. Pazarlama Otomasyonu: Kampanyalar, e-posta pazarlama, segmentasyon.

  4. Müşteri Destek Takibi: Şikayet, destek talebi, çözüm süreci.


 Hangi Firmalar Kullanır?

  • Küçük işletmelerden büyük holdinglere kadar her ölçekten firma

  • Özellikle müşteriyle birebir iletişimin olduğu sektörlerde:
     Perakende,  Sağlık,  Hizmet,  Satış/Pazarlama,  E-ticaret


 Örnek Popüler CRM Yazılımları

  • Salesforce

  • HubSpot CRM

  • Zoho CRM

  • Microsoft Dynamics

  • Logo CRM (Türkiye'de yaygın)

Şimdi Ara Canlı Yardım