CRM (Customer Relationship Management), Türkçesiyle Müşteri İlişkileri Yönetimi, bir işletmenin mevcut ve potansiyel müşterileriyle olan ilişkilerini organize etmek, izlemek ve geliştirmek için kullandığı sistemlerin, stratejilerin ve yazılımların bütünüdür.
Müşteri bilgilerini merkezi bir yerde toplar
Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri süreçlerini yönetir
Satış fırsatlarını ve kârlılığı artırır
Müşteriyle etkileşim geçmişini analiz eder
Hatırlatmalar, otomatik e-postalar ve görevler planlar
Müşteri Veritabanı: İletişim bilgileri, geçmiş siparişler, görüşme notları.
Satış Yönetimi: Teklif, fırsat, sözleşme ve satış takibi.
Pazarlama Otomasyonu: Kampanyalar, e-posta pazarlama, segmentasyon.
Müşteri Destek Takibi: Şikayet, destek talebi, çözüm süreci.
Küçük işletmelerden büyük holdinglere kadar her ölçekten firma
Özellikle müşteriyle birebir iletişimin olduğu sektörlerde:
Perakende, Sağlık, Hizmet, Satış/Pazarlama, E-ticaret
Salesforce
HubSpot CRM
Zoho CRM
Microsoft Dynamics
Logo CRM (Türkiye'de yaygın)